ОШ " БОРА СТАНКОВИЋ " - Кленике
УЧИОНИЦА - КОВНИЦА ЗНАЊА И УМЕЊА

Претрага


Анкета
Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати
Вести
  • УПИС У ПРВИ РАЗРЕД

    01. April 2020 09:24                      ОБАВЕШТЕЊЕ
    У ВЕЗИ СА УПИСОМ ДЕЦЕ У ПРВИ РАЗРЕД
     
    Поштовани родитељи будућих ђака првака,
     
    Упис деце у први разред основне школе, који традиционално почиње 1. априла, ове године ће, због актуелне ситуације и ванредног стања, почети касније.
    Министарства просвете, науке и технолошког развоја и Канцеларије за информационе технологије и електронску управу, у вези са уписом првака су заједнички израдили нову е-услугу.
    Уместо уписа,  родитељи и други законски заступници ће од среде, 1. априла 2020. године бити у могућности да ступе у контакт са школом у коју желе да упишу своје дете преко нове услуге „Исказивање интересовања за упис у основну школу“ на Порталу еУправа (https://euprava.gov.rs), као и телефонским путем.
    На овај начин, школе ће евидентирати заинтересованост родитеља да упишу дете у одређену школу како би оквирно знале који број ђака могу да очекују. Сви родитељи који ће користити ову електронску услугу, биће обавештени о датуму уписа у основну школу чим исти буде био дефинисан.
    По дефинисању датума уписа у основну школу, на Порталу еУправа биће доступна услуга заказивања термина за упис и тестирање која ће омогућити родитељима да једним одласком у школу заврше све процедуре око уписа детета и то без потребе доношења иједног документа, као и да обаве тестирање са психологом/педагогом. Школе ће у унапређеној електронској услузи еУписа по службеној дужности прибавити податке из матичне књиге рођених, из евиденције пребивалишта и из здравственог информационог система о обављеном лекарском прегледу.
    Родитељи о заинтересованости за упис своје деце, могу да обавесте школу на телефон 064/8930850 путем Viber-a или СМС поруке као и на емаил: bsklenike@gmail.com слањем следећих података:
    1. Име, презиме и ЈМБГ детета,
    2. Име, презиме и ЈМБГ једног родитеља родитеља,
    3. Адресу становања,
    4. Локацију где жели да похађа школу да ли је централна школа или подручно одељење.
     
    Директор школе,
    Слађан Цветановић
  • КОНКУРС ЗА УЧЕШЋЕ У ПРОГРАМУ ИНТЕРКУЛТУРАЛНЕ РАЗМЕНЕ

    30. Januar 2020 19:25Уколико си 2004. 2005. или 2006. годиште, позивамо те да се пријавиш на конкурс за учешће у програму интеркултуралне размене, који се реализује од 18.03. до 3.04. 2020. године у Песталоци дечијем селу у Трогену, Швајцарска.
     
    У питању је свакодневни интензиван радионичарски рад. Курсеви се тичу интеркултуралног образовања: бавимо се анализом нашег односа према „другом“ и „другачијем“; учимо да уважавамо различите културе и препознајемо да оне имају једнаку вредност и једнака права; учимо о идентитету, сличностима, разликама и заједничком животу. Од тебе се очекује активно учешће, отвореност и спремност да своје искуство и мишљење поделиш са другима.
    Имаћеш прилику да се упознаш и сарађујеш са вршњацима из Швајцарске, а током боравка у дечијем селу, живећеш у кући заједно са 20-25 својих вршњака са којима ћеш се заједно бринути о одржавању и хигијени простора у ком боравите.
    За пријаву је потребно попунити формулар који можеш добити од школског координатора Слађана Цветановића. Попуњен формулар послати на мејл: ivana.seratlic@grupa484.org.rs најкасније 10.02.2020. године. Након тога, врши се селекција пријављених кандидата.
    Поред узраста, услов учешћа је да те понуђене теме интересују, да их сматраш важним за свој развој, као и да си спремна/ан да своје знање примениш по повратку и пренесеш га другима. Молимо те да у пријавном формулару наведеш све разлоге због којих си заинтересован/а за програм размене.
     
    За пут је потребно (пренеси информације родитељима/старатељима!):
    - важећи пасош (да важи минимум 6 месеци од дана повратка са путовања),
    - здравствени лист,
    - сагласност родитеља/старатеља за путовање оверена код нотара,
    - путничко здравствено осигурање.
     
    Трошкове боравка, исхране и излета у Швајцарској покрива Песталоци дечија фондација.
    Трошкове превоза аутобусом и осигурања покривају родитељи/старатељи.
     
    Група 484 и Служба Координационог тела ће се потрудити да трошкови који падају на терет родитеља буду покривени, али постоји могућност да ће један, мањи део, бити наплаћен. Молимо те да се око тога не бринеш и да ова информација никако не утиче на твоју одлуку да се пријавиш. Без обзира на имовински статус, сви ће имати шансу да учествују у размени.
     
    Очекујемо твоју пријаву!
     
    Служба Координационог тела Владе Републике Србије
    за општине Прешево, Бујановац и Медвеђа
    и Група 484
Банери



Администрација


Календар
Август 2020
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031


НАСТАВА НА ДАЉИНУ

Обавештење о остваривању образовно-васпитног рада учењем на даљину за ученике

Обавештавам вас да је Влада Републике Србије одлучила да се због тренутне епидемиолошке ситуације у земљи привремено обустави непосредни образовно-васпитни рад у основним и средњим школама на територији Републике Србије.
У циљу остваривања права ученика на образовање, Министарство просвете, науке и технолошког развоја припремило је оперативни план за наставак рада школа у отежаним условима, кроз остваривање образовно-васпитног рада учењем на даљину.
Почетак реализације образовно-васпитног рада учењем на даљину је 17. март 2020. године. Остваривање учења на даљину предвиђено је кроз различите начине и приступе у остваривању комуникације са ученицима и родитељима (законским заступницима).
У организованом учењу на даљину које обезбеђује Министарство, фокус је на програмским садржајуима опште образовних и стручних предмета са највећим фондом часова. Осим тога, школе су у обавези да у складу са сопственим ресурсима осмисле начине реализације учења на даљину. Предвиђено је да ће се садржај учења на даљину емитовати на трећем каналу РТС-а, за ученике основних школа. Свакоденвно, почев од осам часова, шест дана у недељи, биће емитовани садржаји за ученике основне школе.

Часови ће бити емитовани на РТС каналу 3 према распореду по разредима, који ће дан пре емитовања бити доступан на сајту Министарства просвете www.rasporednastave.gov.rs. За ученике од првог до седмог разреда блок од по два часа дневно. За ученике осмог разреда блок од по три часа дневно, од којих ће два увек бити српски и математика, а трећи час је један од предмета који се полажу на завршном испиту. За ученике које раде по ИОП-у 1, 2 или 3 наставници ће припремати посебне материјале. *Неопходно је да се комуникација између наставника, ученика и родитеља обавља путем СМС порука и друштвених мрежа (Viber, WhatsApp….) Упутства и педагошке препоруке за коришћене платформи у учењу на даљину моћи ће да се нађу на страници www.rasporednastave.gov.rs и њихово коришћење је бесплатно. У жељи да сачувамо своје здравље и здравље људи око нас.
Срдачан поздрав, директор школе Слађан Цветановић

8. СЕПТЕМБАР - СВЕТСКИ ДАН ПИСМЕНОСТИ

Датум: 23. Novembar 2015 02:07 Категорија: Обавештења

8. СЕПТЕМБАР -  СВЕТСКИ ДАН ПИСМЕНОСТИ

     Тек што је почела школска година, а стигао је дан који свака школа слави самим својим постојањем: осмог септембра се обележава светски дан писмености са циљем да се укаже на важност описмењавања свугде у свету. Писмо је својеврсни идентитет како народа, тако и појединца. У складу са тим, на часовима језика, део часа је посвећен обележавању овог празника, проглашеног од стране УН. Ево шта је прочитано ученицима тога дана, након чега се повела кратка дискусија о актуелној ситуацији из непосредног окружења ђака и положају српског писма у односу на друга, са инструкцијама да више сазнају о историји писма, писмености и ћирилици - нашем званичном државном писму.
     Бан Ки Мун, бивши генерални секретар УН, изјавио је тим поводом:
 "Писмeнoст људимa дaje oруђe уз пoмoћ кoг мoгу дa унaпрeдe свoj живoт, учeствуjу у oдлукaмa зajeдницe, aли и имajу приступ вaжним инфoмaциjaмa кoje сe тичу сoциjaлнe и здрaвствeнe зaштитe. Писмeнoст изнaд свeгa oмoгућaвa пojeдинцимa дa oствaрe свoja прaвa кao грaђaни и људскa бићa".  
    
Организација Уједињених нација за образовање, науку и културу Унеско, прогласила је 8. септембар за Међународни дан писмености 1967. године, да би се сваке године, бар на тај дан, истакла важност читања и писмености, како у животу појединца, тако и друштва у целини. Осим тога, Генерална скупштина Уједињених нација је прогласила десетогодишњи период, од 2003 до 2012. године, за декаду у којој ће се посебна пажња посветити овом глобалном проблему.

   Општом декларацијом о људским правима из 1948. године признато је право на образовање, а тиме и право на писменост. Две су декларације отишле још даље, тако је у Декларацији из Персеполиса (1975.) речено: „Писменост није сама себи сврха. Она је темељно људско право”, а Хамбуршка декларација из 1997. наглашава како је писменост, која у ширем смислу обухвата знање и вештине које су потребне свима у свету брзих промена, једно од основних људских права.

    Најновији подаци Унеско-а показују да је више од 900 милиона одраслих људи у свету неписмено. То значи да један од пет пунолетних људи на планети још не зна да чита и пише, а две трећине од тог броја чине жене. Према подацима којима располаже Унеско, чак 113 милиона деце не иде у школу, похађа је нередовно или ју је напустило. Подаци УНЕСКО-а из 2006. године говоре да 75 одсто неписмених становника живи у подсахарским земљама, где женска деца уопште не иду у школу, а следе југозападна и источна Азија и арапске земље.

    У Србији данас има око 1,35 милиона становника без дана школе или само са неколико разреда. Према попису становништва, из 2002. године, у Србији је било више од 20% одраслих преко 15 година старости, који нису завршили основну школу, а чак 50% оних који су завршили само основну или су функционално неписмени. Највиша стопа неписмености бележи се у јужној и источој Србији а поред младих угрожени су и одрасли, углавном жене, изнад 50 година... Међу образованим становништвом у Србији највише је оних који су завршили средњу школу, а свега 6,5 % има факултетску диплому.

   Концепт писмености некада је подразумевао савладавање вештине читања и писања. Од шездесетих година XX века приступа се функционалном описмењавању, које подразумева да особа има могућност да исправно чита, пише и говори уз разумевање, као и да има познавање потребних вештина споразумевања.

   Резултати истраживања и даље показују колико је оних који не поседују елементарно знање писања и читања. Поред младих, образовање, односно пуна писменост одраслог становништва сада је и у развијеним земљама једна од основних тема, јер лобализација светске економије захтева писмене раднике.

   Крајем 20. и почетком 21. века на светску сцену "ступа" и такозвана нова писменост, односно информатичко описмењавање, експлозија нових форми комуникација у врло кратком временском периоду. Ту предњачи развој онога што се назива "Mass Self Communication" (МSC), односно масовна индивидуална комуникација. Технички гледано, МSC је интернет, али исто тако и свет комуникације мобилним телефонима.






    Ученици су добили задатак да осмисле стилизована иницијална слова свога имена. Ево најуспелијих њихових радова: