ОШ " БОРА СТАНКОВИЋ " - Кленике
УЧИОНИЦА - КОВНИЦА ЗНАЊА И УМЕЊА

Претрага


Анкета
Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати
Вести
  • УПИС У ПРВИ РАЗРЕД

    01. April 2020 09:24                      ОБАВЕШТЕЊЕ
    У ВЕЗИ СА УПИСОМ ДЕЦЕ У ПРВИ РАЗРЕД
     
    Поштовани родитељи будућих ђака првака,
     
    Упис деце у први разред основне школе, који традиционално почиње 1. априла, ове године ће, због актуелне ситуације и ванредног стања, почети касније.
    Министарства просвете, науке и технолошког развоја и Канцеларије за информационе технологије и електронску управу, у вези са уписом првака су заједнички израдили нову е-услугу.
    Уместо уписа,  родитељи и други законски заступници ће од среде, 1. априла 2020. године бити у могућности да ступе у контакт са школом у коју желе да упишу своје дете преко нове услуге „Исказивање интересовања за упис у основну школу“ на Порталу еУправа (https://euprava.gov.rs), као и телефонским путем.
    На овај начин, школе ће евидентирати заинтересованост родитеља да упишу дете у одређену школу како би оквирно знале који број ђака могу да очекују. Сви родитељи који ће користити ову електронску услугу, биће обавештени о датуму уписа у основну школу чим исти буде био дефинисан.
    По дефинисању датума уписа у основну школу, на Порталу еУправа биће доступна услуга заказивања термина за упис и тестирање која ће омогућити родитељима да једним одласком у школу заврше све процедуре око уписа детета и то без потребе доношења иједног документа, као и да обаве тестирање са психологом/педагогом. Школе ће у унапређеној електронској услузи еУписа по службеној дужности прибавити податке из матичне књиге рођених, из евиденције пребивалишта и из здравственог информационог система о обављеном лекарском прегледу.
    Родитељи о заинтересованости за упис своје деце, могу да обавесте школу на телефон 064/8930850 путем Viber-a или СМС поруке као и на емаил: bsklenike@gmail.com слањем следећих података:
    1. Име, презиме и ЈМБГ детета,
    2. Име, презиме и ЈМБГ једног родитеља родитеља,
    3. Адресу становања,
    4. Локацију где жели да похађа школу да ли је централна школа или подручно одељење.
     
    Директор школе,
    Слађан Цветановић
  • КОНКУРС ЗА УЧЕШЋЕ У ПРОГРАМУ ИНТЕРКУЛТУРАЛНЕ РАЗМЕНЕ

    30. Januar 2020 19:25Уколико си 2004. 2005. или 2006. годиште, позивамо те да се пријавиш на конкурс за учешће у програму интеркултуралне размене, који се реализује од 18.03. до 3.04. 2020. године у Песталоци дечијем селу у Трогену, Швајцарска.
     
    У питању је свакодневни интензиван радионичарски рад. Курсеви се тичу интеркултуралног образовања: бавимо се анализом нашег односа према „другом“ и „другачијем“; учимо да уважавамо различите културе и препознајемо да оне имају једнаку вредност и једнака права; учимо о идентитету, сличностима, разликама и заједничком животу. Од тебе се очекује активно учешће, отвореност и спремност да своје искуство и мишљење поделиш са другима.
    Имаћеш прилику да се упознаш и сарађујеш са вршњацима из Швајцарске, а током боравка у дечијем селу, живећеш у кући заједно са 20-25 својих вршњака са којима ћеш се заједно бринути о одржавању и хигијени простора у ком боравите.
    За пријаву је потребно попунити формулар који можеш добити од школског координатора Слађана Цветановића. Попуњен формулар послати на мејл: ivana.seratlic@grupa484.org.rs најкасније 10.02.2020. године. Након тога, врши се селекција пријављених кандидата.
    Поред узраста, услов учешћа је да те понуђене теме интересују, да их сматраш важним за свој развој, као и да си спремна/ан да своје знање примениш по повратку и пренесеш га другима. Молимо те да у пријавном формулару наведеш све разлоге због којих си заинтересован/а за програм размене.
     
    За пут је потребно (пренеси информације родитељима/старатељима!):
    - важећи пасош (да важи минимум 6 месеци од дана повратка са путовања),
    - здравствени лист,
    - сагласност родитеља/старатеља за путовање оверена код нотара,
    - путничко здравствено осигурање.
     
    Трошкове боравка, исхране и излета у Швајцарској покрива Песталоци дечија фондација.
    Трошкове превоза аутобусом и осигурања покривају родитељи/старатељи.
     
    Група 484 и Служба Координационог тела ће се потрудити да трошкови који падају на терет родитеља буду покривени, али постоји могућност да ће један, мањи део, бити наплаћен. Молимо те да се око тога не бринеш и да ова информација никако не утиче на твоју одлуку да се пријавиш. Без обзира на имовински статус, сви ће имати шансу да учествују у размени.
     
    Очекујемо твоју пријаву!
     
    Служба Координационог тела Владе Републике Србије
    за општине Прешево, Бујановац и Медвеђа
    и Група 484
Банери



Администрација


Календар
Август 2020
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031


НАСТАВА НА ДАЉИНУ

Обавештење о остваривању образовно-васпитног рада учењем на даљину за ученике

Обавештавам вас да је Влада Републике Србије одлучила да се због тренутне епидемиолошке ситуације у земљи привремено обустави непосредни образовно-васпитни рад у основним и средњим школама на територији Републике Србије.
У циљу остваривања права ученика на образовање, Министарство просвете, науке и технолошког развоја припремило је оперативни план за наставак рада школа у отежаним условима, кроз остваривање образовно-васпитног рада учењем на даљину.
Почетак реализације образовно-васпитног рада учењем на даљину је 17. март 2020. године. Остваривање учења на даљину предвиђено је кроз различите начине и приступе у остваривању комуникације са ученицима и родитељима (законским заступницима).
У организованом учењу на даљину које обезбеђује Министарство, фокус је на програмским садржајуима опште образовних и стручних предмета са највећим фондом часова. Осим тога, школе су у обавези да у складу са сопственим ресурсима осмисле начине реализације учења на даљину. Предвиђено је да ће се садржај учења на даљину емитовати на трећем каналу РТС-а, за ученике основних школа. Свакоденвно, почев од осам часова, шест дана у недељи, биће емитовани садржаји за ученике основне школе.

Часови ће бити емитовани на РТС каналу 3 према распореду по разредима, који ће дан пре емитовања бити доступан на сајту Министарства просвете www.rasporednastave.gov.rs. За ученике од првог до седмог разреда блок од по два часа дневно. За ученике осмог разреда блок од по три часа дневно, од којих ће два увек бити српски и математика, а трећи час је један од предмета који се полажу на завршном испиту. За ученике које раде по ИОП-у 1, 2 или 3 наставници ће припремати посебне материјале. *Неопходно је да се комуникација између наставника, ученика и родитеља обавља путем СМС порука и друштвених мрежа (Viber, WhatsApp….) Упутства и педагошке препоруке за коришћене платформи у учењу на даљину моћи ће да се нађу на страници www.rasporednastave.gov.rs и њихово коришћење је бесплатно. У жељи да сачувамо своје здравље и здравље људи око нас.
Срдачан поздрав, директор школе Слађан Цветановић

Савети логопеда

Saveti logopeda: Kako da dete uspešno savlada čitanje

Problemi u čitanju, poput mešanja grafema (slova), njihovog izostavljanja ili dodavanja jednog ili više slova na početku ili na kraju reči, usporen tempo čitanja i teško razumevanje pročitanog, sve su češći među školskom decom. Ne postoji određeno pravilo po kom dete pravi greške u čitanju. One su raznovrsne i teško je pronaći dvoje dece koje ih na isti način prave.

Čitanje je povezano i sa problemima sa pažnjom, problemima u psihomotornom razvoju i drugim problemima zbog kojih je najbolje obratiti se stručnom timu (logoped, psiholog, reedukator psihomotorike). Međutim, postoje neke vežbe koje možete probati kod kuće a koje su sastavni deo vežbi koje logoped radi sa detetom. 

 

Čitanje kratkih reči

Ovo je prva i osnovna vežba čitanja. Reči su sastavljene od četiri slova, odnosno od dva sloga. Reči se napišu pojedinačno na odvojene papiriće. Slogovi se napišu različitim bojama. U našem slučaju, npr. to su crvena i plava kod reči koje se sastoje od četiri slova. Boje kojima će slogovi da se pišu nisu bitne, bitno je samo da se slogovi razlikuju kako bi detetu bilo lakše da pročita zadatu reč. Ono o čemu treba da vodimo računa je da boje nisu slične i da nisu previše svetle.

Papiri sa rečima se stave na jedno mesto (u kutiju, kovertu ili na gomilicu na stolu). Dete ima zadatak da uzima jedan po jedan papir i naglas da pročita reč. Kada dete savlada čitanje kratkih reči (od četiri slova, dva sloga), dužina reči se postepeno povećava tako što dete treba da čita reči sastavljene od pet slova, zatim šest i tako redom. 
 

Čitanje rečenica

Isto kao kod čitanja reči, počinjemo sa čitanjem kraćih rečenica (sastavljenih od dve reči). Na početku su reči sastavljene od manjeg broja slova. Postepeno se povećava broj slova u reči, kao i broj reči od kojih je sastavljena rečenica. Rečenice se pišu na odvoje papiriće kako detetu ne bi ostale rečenice odvlačile pažnju. Kao što se kod reči slogovi pišu različitim bojama, ovde se reči pišu različitim bojama. 

Sastavljanje rečenica od ponuđenih reči

Reči se ispišu na odvojene papire, a dete ima zadatak da sastavi rečenicu od ponuđenih reči. Reči su ispisane istom bojom i veličinom slova. Prvo se rečenice sastoje od dve ili tri reči, u zavisnosti od detetovih mogućnosti, a zatim se broj reči povećava. Osim što reči mogu da budu napisane na papirićima, reči mogu da budu ispisane na papiru pa dete, osim što treba da sastavi rečenicu, treba da je i napiše pa je to ujedno vežba i za pisanje. 
 

Sastavljanje reči od ponuđenih slogova

Dete prvo ima zadatak da od dva sloga sastavi reč, a zatim od više slogova. Postoje dve varijante ove vežbe. Prva je da se slogovi pišu na jednom papiru. Sa jedne strane prvi slog, a sa druge strane drugi slog (ako se reč sastoji od dva sloga). Dete ima zadatak da linijom spoji dva sloga koji daju određenu reč. Druga verzija je da se slogovi ispišu odvojeno na papirićima i da dete sastavi papiriće i na taj način dobije određenu reč. Kada sastavi reč, dete može da je zalepi na papir. 

 

Sastavljanje reči od ponuđenih slova

Peta vežba je slična četvrtoj samo što se umesto slogova koriste slova. Dete ima zadatak da od ponuđenih slova sastavi reč. Najbolje je prvo početi od kraćih reči koje se sastoje od dva slova, a zatim povećavati, zavisno od detetovog napretka. Kada sastavi reč, dete ima zadatak da dobijenu reč zalepi na papir i pročita je naglas. 

Probajte da ove vežbe prilagodite sposobnostima deteta. Vežba treba da iziskuje malo napora ali da ne bude previše teška za dete kako ne bi stvorilo otpor ka vežbama.

Saveti dr Nataše D. Čabarkape, logopeda.

Tekst preuzet sa sajta www.yumama.com